Dünya Sağlık Günü: Sağlık Hizmetlerine Erişim Nasıl İyileştirilebilir?

Dünya Sağlık Günü, her yıl 7 Nisan'da, Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) 1948'deki kuruluşunun anısına kutlanır. Bu gün, dünyanın kritik sağlık sorunları hakkında farkındalık yaratmaya ve bu sorunları çözmeye yönelik çabaları harekete geçirmeye adanmıştır.

Devamını oku

Hasta ve Danışan Görüşlerine Yanıt Verirken Vakit Kaybetmeyin!

Hakkınızdaki hasta ve danışan görüşleri, yeni hasta ve danışanlar tarafından seçilmeniz için çok önemli bir referanstır. Sizden aldığı hizmetten memnun kalan kişilerin birinci ağızdan görüşleri, sizi hiç tanımayanlar için sizi her zaman bir adım öne çıkarır. Olumsuz görüşlere ise verdiğiniz cevaplar ve tepkiler yine sizi tanımak, güvenmek isteyen hasta danışanlar için mükemmel bir değerlendirme olanağı sunar.

Devamını oku

Danışanlarınızın Sağlıklı Beslenme Motivasyonunu Nasıl Artırırsınız?

Her pazartesi başlanan ancak sonrasında her zaman aynı istikrarla devam etmeyebilen diyetlerin karşısında ne kadar zorlandığınızı biliyoruz. Bir diyetisyen olarak kişiye özel listeler hazırlamak, bunları takip etmek, zorlanan danışanlarınıza destek olmak gibi pek çok sorumluluğunuz var. Bu sebeple sizler için bazı öneriler ve minik bir hediye hazırladık. 

Devamını oku

2023’te Hasta ve Danışanlarla Özel Gün İletişimi Nasıl Kurulur?




Hasta ve danışanlarınızla iletişim kurmakta, yeni yollar yaratmakta veya sosyal medyada aktif olmakta zorlanıyor musunuz? Yeni ilhamları yaratmanın içerisinde bulunduğunuz şartlarda ne kadar zor olduğunu biliyoruz ve size yardım etmeye geldik! Özel gün tatiller gibi konuları mutlaka değerlendirmelisiniz. Gelin şimdi neler yapabileceğinize bakalım.

Sosyal Medya Gönderi Fikirleri


Devamını oku

Hasta ve Danışanlarla E-Posta İletişimi Nasıl Olmalı?

E-posta iletişimi hemen her endüstrinin bir parçası olduğu gibi sağlık sektörünün de önemli bir parçası. Hastalar ve danışanlar kendileri ile elektronik şekilde iletişim kurulmasını önemsiyor ve e-posta yöntemini benimsiyorlar. Neden mi? 

Devamını oku

Kliniklerin Bekleme Odalarında Hangi Tür Müzik Çalmalı?


Müziğin insan ruhunun gıdası olduğu söylenir. Eski çağlardan bu yana sözlü veya sözsüz pek çok tarzda müzik insan hayatında önemli bir yer edinmiştir. Müzik tarih boyunca sanat için, tedavi amaçlı, geleneksel ritüelleri gerçekleştirmek için ve daha pek çok amaçla kullanılmıştır.

Devamını oku

Stresli Hastalarla/Danışanlarla Nasıl Doğru İletişim Kurabilirsiniz?

Ana konu insanlarla iletişim olduğunda diğer mesleklerde olduğu gibi hekimler ve uzmanlar olarak sizlerin de zorluklar yaşadığınızı biliyoruz. Mesleğinizin getirdiği diğer zorlukların yanında bir de hasta/danışan ile yaşadığınız iletişim problemleri can sıkıcı olabilir. Biz de sizlerin hayatını kolaylaştırabilmek için bazı ipuçlarıyla hasta/danışan iletişiminizi kolaylaştırmak istiyoruz. Hazırsanız başlayalım!

1) Aynı Perspektiften Bakmaya Çalışın

Devamını oku

5 Farklı Hasta/Danışan Tipi ve Psikolojisi


Sağlıkla ilgili araştırmalar yapılırken hasta özellikleri hakkında düşünüldüğünde hayati istatistikler, tıbbi geçmiş ve genetik yapı gibi şeyleri düşünmeye eğilimliyiz. Hastaların bireysel psikolojisi, karakter özellikleri genellikle göz ardı ediliyor. Genel olarak sorunların veya hastalıkların çözümünde hastaların değerlerini, ilgi alanlarını ve yaşam tarzlarını bilerek buna uygun davranmak, onları gerçekten neyin motive ettiğini ve etkilediğini bilmek gerekli. Bunlara uygun bir program geliştirmekse hasta psikolojisini doğru yöneterek çok daha etkili bir sonuç almayı beraberinde getirir. 

Devamını oku

Hastalarla ve Danışanlarla e-posta yoluyla iletişime geçilirken nelere dikkat edilmeli?

Teknolojinin gelişmesiyle ortaya çıkan yeniliklere uyum sağlanması gereken bir çağdayız. Eskiden en ufak işimiz için bile posta ofislerine giderken 40 yılı aşkın süredir en etkili iletişim aracı olmayı sürdüren e-postalar sayesinde her şey çok daha kolay hale geldi. 

Devamını oku

Bilinmekle tercih edilmenin arasındaki fark nedir?

İletişim, hasta ve danışan henüz sizin muayenehanenizi ziyaret etmeden başlar. Sizi online aramalar sonucunda bulan, hakkınızdaki yorumları okuyan ve araştıran hasta ve danışan bir sonraki adım olarak sizden randevu alır. Bu randevu süreci sizin hasta ve danışanınızla yaptığınız ilk etkileşimdir. Bu süreci nasıl yönettiğiniz ise imajınızla doğrudan alakalıdır.

Devamını oku

Online randevu takvimine sahip olmanın 8 faydası

Bulut tabanlı bir yazılım olan online takvim uygulaması DoktorTakvimi.com'un profesyonel üyelere verdiği bir hizmettir. Entegrasyon sayesinde tek bir saatte tek bir randevu sistemi ile çalışarak gününüzü daha rahat planlamanıza yardım eder, hasta ve danışanların randevu alma ihtiyaçlarına 7/24 çalışma prensibiyle karşılık verir. Peki online randevu takviminin detayları nedir, nasıl çalışır ve neleri kolaylaştırır?

Devamını oku

Hasta/Danışan Bağlılığını Geliştirmek için 5 Strateji

Hasta/danışan bağlılığı gittikçe zayıflıyor mu? Accenture’un yaptığı bir araştırmaya göre hasta ve danışanların %61’i daha hızlı ve kolay randevu alabilecekleri bir hekim/uzman için halihazırda tercih ettikleri sağlık profesyonelini değiştirmeye gönüllü olduklarını söylüyor. Yarısından fazlası ise muayenehanesine ulaşımın daha kolay olduğu bir hekimi/uzmanı tercih edeceklerini belirtmekte. Görünen o ki hasta/danışan bağlılığının her zamankinden daha çok sınandığı bir dönemdeyiz. 

Devamını oku

Hekimlerin ve Uzmanların bilmesi gereken 3 hasta/danışan alışkanlığı

Tüm hizmet sektörlerinde olduğu gibi, sağlık sektöründe de temel amaç; hizmet alan bireylere kusursuz bir deneyim yaşatmaktır.

Devamını oku

Hasta ve Danışanların hekim ve uzmanlar hakkında en genel 5 şikayeti

Türkiye’de, hasta ve danışanların büyük bir çoğunluğu gittiği hekim/uzman hakkında negatif yorum yapmıyor. DoktorTakvimi.com’a girilen yorumların %90’dan fazlası olumlu. Oranı çok düşük de olsa, bu olumsuz yorumların kaynağı nedir bakalım:

Devamını oku

Hekim/Uzman olarak stresle başa çıkmanın yolları

Çoğu kez insanların kafasında idealize ettiği ve “hiç hata yapmayan” olarak nitelendirdiği sizlerin de birçok sorunu olabilmektedir. Bu yazımızda stres etkenine dikkat çekmeye çalıştık.

Devamını oku

Muayenehaneler için bekleme odası dizayn etme kılavuzu

Bekleme odası, hastaların ve danışanların fiziksel anlamda hekimle/uzmanla ilk temas noktası olduğundan iyi dizayn edilmiş olması ve konforlu hissettirmesi ilk dakikadan itibaren hasta/danışan deneyimine katkı sağlar.

Devamını oku

Hastaların/Danışanların randevularını online almadan önce en çok dikkat ettikleri 5 özellik

İnternetin günlük hayatta kullanımının artmasıyla birlikte internetten bilgi, hizmet veya ürün arayanların sayısı katlanarak arttı.

Devamını oku

İyi bir hasta/danışan deneyimi sunmak için dikkat edilmesi gereken 7 adım

Teknik olarak nitelikli, uzmanlığına ve uzmanlığıyla ilgili konulara yıllarını vermiş hekimlerin/uzmanların, kariyerlerinin başarısı için farkında olmaları gereken bir diğer önemli başlık; sağlık hizmeti sunma sürecinde hastalarına/danışanlarına yaşattıkları deneyimlerdir.

Devamını oku

Hastalar ve danışanlarla iletişim kurarken zamanınızı nasıl daha iyi yönetirsiniz?

Bir hekim/uzman olarak günlük olarak zaman ayırdığınız pek çok iş var. Hasta ve danışanların muayene ve tedavi süreçlerini yürütmek bunlar arasında en önemlisi. Sağlık deneyiminin başında sonuna kadar olan süreçlerde ise özellikle iletişimle ilgili sorunlar zamanınızı verimli kullanmanızı engelliyor olabilir. Sizin için hem hasta ve danışanlarla olan iletişiminizde zaman kazanmanızı, hem de kendi planlamalarınızda daha verimli ve etkili bir süreç yönetmenizi sağlayacak 6 tane önerimiz var.

Devamını oku

Dünya Sağlık Günü: Sağlık Hizmetlerine Erişim Nasıl İyileştirilebilir?

Dünya Sağlık Günü, her yıl 7 Nisan'da, Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) 1948'deki kuruluşunun anısına kutlanır. Bu gün, dünyanın kritik sağlık sorunları hakkında farkındalık yaratmaya ve bu sorunları çözmeye yönelik çabaları harekete geçirmeye adanmıştır.


Hasta ve Danışan Görüşlerine Yanıt Verirken Vakit Kaybetmeyin!

Hakkınızdaki hasta ve danışan görüşleri, yeni hasta ve danışanlar tarafından seçilmeniz için çok önemli bir referanstır. Sizden aldığı hizmetten memnun kalan kişilerin birinci ağızdan görüşleri, sizi hiç tanımayanlar için sizi her zaman bir adım öne çıkarır. Olumsuz görüşlere ise verdiğiniz cevaplar ve tepkiler yine sizi tanımak, güvenmek isteyen hasta danışanlar için mükemmel bir değerlendirme olanağı sunar.


Danışanlarınızın Sağlıklı Beslenme Motivasyonunu Nasıl Artırırsınız?

Her pazartesi başlanan ancak sonrasında her zaman aynı istikrarla devam etmeyebilen diyetlerin karşısında ne kadar zorlandığınızı biliyoruz. Bir diyetisyen olarak kişiye özel listeler hazırlamak, bunları takip etmek, zorlanan danışanlarınıza destek olmak gibi pek çok sorumluluğunuz var. Bu sebeple sizler için bazı öneriler ve minik bir hediye hazırladık. 


2023’te Hasta ve Danışanlarla Özel Gün İletişimi Nasıl Kurulur?




Hasta ve danışanlarınızla iletişim kurmakta, yeni yollar yaratmakta veya sosyal medyada aktif olmakta zorlanıyor musunuz? Yeni ilhamları yaratmanın içerisinde bulunduğunuz şartlarda ne kadar zor olduğunu biliyoruz ve size yardım etmeye geldik! Özel gün tatiller gibi konuları mutlaka değerlendirmelisiniz. Gelin şimdi neler yapabileceğinize bakalım.

Sosyal Medya Gönderi Fikirleri



Hasta ve Danışanlarla E-Posta İletişimi Nasıl Olmalı?

E-posta iletişimi hemen her endüstrinin bir parçası olduğu gibi sağlık sektörünün de önemli bir parçası. Hastalar ve danışanlar kendileri ile elektronik şekilde iletişim kurulmasını önemsiyor ve e-posta yöntemini benimsiyorlar. Neden mi? 


Kliniklerin Bekleme Odalarında Hangi Tür Müzik Çalmalı?


Müziğin insan ruhunun gıdası olduğu söylenir. Eski çağlardan bu yana sözlü veya sözsüz pek çok tarzda müzik insan hayatında önemli bir yer edinmiştir. Müzik tarih boyunca sanat için, tedavi amaçlı, geleneksel ritüelleri gerçekleştirmek için ve daha pek çok amaçla kullanılmıştır.


Stresli Hastalarla/Danışanlarla Nasıl Doğru İletişim Kurabilirsiniz?

Ana konu insanlarla iletişim olduğunda diğer mesleklerde olduğu gibi hekimler ve uzmanlar olarak sizlerin de zorluklar yaşadığınızı biliyoruz. Mesleğinizin getirdiği diğer zorlukların yanında bir de hasta/danışan ile yaşadığınız iletişim problemleri can sıkıcı olabilir. Biz de sizlerin hayatını kolaylaştırabilmek için bazı ipuçlarıyla hasta/danışan iletişiminizi kolaylaştırmak istiyoruz. Hazırsanız başlayalım!

1) Aynı Perspektiften Bakmaya Çalışın


5 Farklı Hasta/Danışan Tipi ve Psikolojisi


Sağlıkla ilgili araştırmalar yapılırken hasta özellikleri hakkında düşünüldüğünde hayati istatistikler, tıbbi geçmiş ve genetik yapı gibi şeyleri düşünmeye eğilimliyiz. Hastaların bireysel psikolojisi, karakter özellikleri genellikle göz ardı ediliyor. Genel olarak sorunların veya hastalıkların çözümünde hastaların değerlerini, ilgi alanlarını ve yaşam tarzlarını bilerek buna uygun davranmak, onları gerçekten neyin motive ettiğini ve etkilediğini bilmek gerekli. Bunlara uygun bir program geliştirmekse hasta psikolojisini doğru yöneterek çok daha etkili bir sonuç almayı beraberinde getirir. 


Hastalarla ve Danışanlarla e-posta yoluyla iletişime geçilirken nelere dikkat edilmeli?

Teknolojinin gelişmesiyle ortaya çıkan yeniliklere uyum sağlanması gereken bir çağdayız. Eskiden en ufak işimiz için bile posta ofislerine giderken 40 yılı aşkın süredir en etkili iletişim aracı olmayı sürdüren e-postalar sayesinde her şey çok daha kolay hale geldi. 


Bilinmekle tercih edilmenin arasındaki fark nedir?

İletişim, hasta ve danışan henüz sizin muayenehanenizi ziyaret etmeden başlar. Sizi online aramalar sonucunda bulan, hakkınızdaki yorumları okuyan ve araştıran hasta ve danışan bir sonraki adım olarak sizden randevu alır. Bu randevu süreci sizin hasta ve danışanınızla yaptığınız ilk etkileşimdir. Bu süreci nasıl yönettiğiniz ise imajınızla doğrudan alakalıdır.


Online randevu takvimine sahip olmanın 8 faydası

Bulut tabanlı bir yazılım olan online takvim uygulaması DoktorTakvimi.com'un profesyonel üyelere verdiği bir hizmettir. Entegrasyon sayesinde tek bir saatte tek bir randevu sistemi ile çalışarak gününüzü daha rahat planlamanıza yardım eder, hasta ve danışanların randevu alma ihtiyaçlarına 7/24 çalışma prensibiyle karşılık verir. Peki online randevu takviminin detayları nedir, nasıl çalışır ve neleri kolaylaştırır?


Hasta/Danışan Bağlılığını Geliştirmek için 5 Strateji

Hasta/danışan bağlılığı gittikçe zayıflıyor mu? Accenture’un yaptığı bir araştırmaya göre hasta ve danışanların %61’i daha hızlı ve kolay randevu alabilecekleri bir hekim/uzman için halihazırda tercih ettikleri sağlık profesyonelini değiştirmeye gönüllü olduklarını söylüyor. Yarısından fazlası ise muayenehanesine ulaşımın daha kolay olduğu bir hekimi/uzmanı tercih edeceklerini belirtmekte. Görünen o ki hasta/danışan bağlılığının her zamankinden daha çok sınandığı bir dönemdeyiz. 


Hekimlerin ve Uzmanların bilmesi gereken 3 hasta/danışan alışkanlığı

Tüm hizmet sektörlerinde olduğu gibi, sağlık sektöründe de temel amaç; hizmet alan bireylere kusursuz bir deneyim yaşatmaktır.


Hasta ve Danışanların hekim ve uzmanlar hakkında en genel 5 şikayeti

Türkiye’de, hasta ve danışanların büyük bir çoğunluğu gittiği hekim/uzman hakkında negatif yorum yapmıyor. DoktorTakvimi.com’a girilen yorumların %90’dan fazlası olumlu. Oranı çok düşük de olsa, bu olumsuz yorumların kaynağı nedir bakalım:


Hekim/Uzman olarak stresle başa çıkmanın yolları

Çoğu kez insanların kafasında idealize ettiği ve “hiç hata yapmayan” olarak nitelendirdiği sizlerin de birçok sorunu olabilmektedir. Bu yazımızda stres etkenine dikkat çekmeye çalıştık.


Muayenehaneler için bekleme odası dizayn etme kılavuzu

Bekleme odası, hastaların ve danışanların fiziksel anlamda hekimle/uzmanla ilk temas noktası olduğundan iyi dizayn edilmiş olması ve konforlu hissettirmesi ilk dakikadan itibaren hasta/danışan deneyimine katkı sağlar.


Hastaların/Danışanların randevularını online almadan önce en çok dikkat ettikleri 5 özellik

İnternetin günlük hayatta kullanımının artmasıyla birlikte internetten bilgi, hizmet veya ürün arayanların sayısı katlanarak arttı.


İyi bir hasta/danışan deneyimi sunmak için dikkat edilmesi gereken 7 adım

Teknik olarak nitelikli, uzmanlığına ve uzmanlığıyla ilgili konulara yıllarını vermiş hekimlerin/uzmanların, kariyerlerinin başarısı için farkında olmaları gereken bir diğer önemli başlık; sağlık hizmeti sunma sürecinde hastalarına/danışanlarına yaşattıkları deneyimlerdir.


Hastalar ve danışanlarla iletişim kurarken zamanınızı nasıl daha iyi yönetirsiniz?

Bir hekim/uzman olarak günlük olarak zaman ayırdığınız pek çok iş var. Hasta ve danışanların muayene ve tedavi süreçlerini yürütmek bunlar arasında en önemlisi. Sağlık deneyiminin başında sonuna kadar olan süreçlerde ise özellikle iletişimle ilgili sorunlar zamanınızı verimli kullanmanızı engelliyor olabilir. Sizin için hem hasta ve danışanlarla olan iletişiminizde zaman kazanmanızı, hem de kendi planlamalarınızda daha verimli ve etkili bir süreç yönetmenizi sağlayacak 6 tane önerimiz var.


Popüler Makaleler