Türkiye’nin en büyük online sağlık platformu olan DoktorTakvimi.com için hasta ve danışan görüşleri oldukça önemlidir. Hasta ve danışanlar sitemizde yer alan binlerce hekime ve uzmana dair değerlendirme yapmaktadırlar. Değerlendirme sistemine katkıda bulunmak isteyen hasta ve danışanların bunları yapmak için sistem üzerinden randevu almış olması ya da Facebook hesapları ile kayıt oluşturmuş olması gerekmektedir. Bu yazımızda DoktorTakvimi.com'a gelen görüşler hakkında sık sorulan 3 soruya yanıt vermeye çalışacağız:
İnternetin kahraman olduğu bir dünyada yaşıyoruz. İnterneti çalışmak, sosyalleşmek, bilgi edinmek, yorum okumak, ürün ve hizmet satın almak, otel odası veya uçak bileti rezervasyonu yapmak için kullanıyoruz. Ve tabii ki sağlık alanında da internet hata ve danışanların bilgi almayı en çok tercih ettiği yer. Kendileri için bir sağlık uzmanı arayan hasta ve danışanlar aramalarını internet üzerinden gerçekleştiriyor ve internetteki diğer insanların yorumlarına büyük oranda güveniyor.
İletişim, hasta ve danışan henüz sizin muayenehanenizi ziyaret etmeden başlar. Sizi online aramalar sonucunda bulan, hakkınızdaki görüşleri okuyan ve araştıran hasta ve danışan bir sonraki adım olarak sizden randevu alır. Bu randevu süreci sizin hasta ve danışanınızla yaptığınız ilk etkileşimdir. Bu süreci nasıl yönettiğiniz ise imajınızla doğrudan alakalıdır.
Hastalar/danışanlar her zaman özelde bir hekime görünmeye, yeni bir uzman denemeye ya da Google’da buldukları bir profesyonele hakkında hiçbir şey bilmeden gitmeye gönüllü olmazlar. “Yeni bir şeyler denemek” her zaman korkutucudur, sağlık deneyimi özelinde ise bu korkuyu yenmeye yardımcı olan şey “görüşler”dir. Görüşler ister tanıdıklardan, ister aynı hekime/uzmana görünmüş ve internet üzerinde onlara yorum bırakmış insanlardan gelsin; kararları etkilemede ve fikirleri değiştirmekte oldukça önemli bir rol oynar.
Online ortamlarda görünür ve bilinir olmak tüm profesyonellerin genel hedefi.
Bilgi teknolojilerindeki hızlı gelişim ve iletişim devrimi sayesinde insanların daha önce ulaşması zor olan bilgilere ulaşım imkanı kolaylaşmıştır. İnternet üzerinden bilgiye erişebilme seçeneği, tüm insanların ve özellikle hastaların/danışanların sağlıklarını yönetmede kendilerini daha etkin kılabilme imkanı vermiştir.
Hasta ve danışanların seçimlerinde diğer birçok faktör gibi, diğer kişilerin deneyimleri oldukça önemli. Geçmişin aksine, artık hasta ve danışanlar yalnızca yakınlarından duydukları tavsiyeler ile değil, online kaynaklar üzerinden de araştırmalar yaparak, diğer hasta ve danışanların hekim/uzmanlar hakkında yapmış oldukları yorumları da inceleyerek seçimlerini gerçekleştiriyorlar. Gelin hasta ve danışanların bu yorumlardan nasıl faydalandıklarına birlikte göz atalım.
Günümüzde hiç olmadığı kadar hasta ve danışan, bir hekimi/uzmanı seçmeden önce online yorumları okumaktadır. 2019 tarihinde yaptığımız ankete katılan kişilerin yarısı, kendisi hakkında olumlu görüşler bildirilen bir hekimi/uzmanı herhangi bir yorumu bulunmayan hekime/uzmana tercih edeceklerini söylediler.
Veriler, online yorumların, hastaların sağlık hizmeti sağlayıcılarını seçmeleri konusunda nasıl önemli bir rol oynadığını göstermektedir.
İnternetin gelişmesi ve yaygınlaşmasıyla, bilgiye erişimin kolaylaşması sayesinde bireylerin herhangi bir ürün veya hizmet ararkenki tutum ve davranışları değişikliğe uğramıştır. Geçmişte, bir ürün veya hizmet alma aşamasındaki bireyler sadece çevresiyle sınırlı insanların görüşlerine danışabiliyorken, internette bilgi paylaşımının artmasıyla birlikte insanlar sınırsız bir bilgi havuzuna ulaşma imkanına sahip.
Dijital tıbbi pazarlamanın zirvesinde kalın!
Popüler Makaleler
Dijital tıbbi pazarlamanın zirvesinde kalın!